Vikten av design

En solid marknadsplan är inte tillräckligt för att lyckas längre. Med mer konkurrens än någonsin tidigare bara klick bort, har effektiv design blivit en viktig fördel. Om ditt företag ännu inte har fångats på detta faktum, är chanserna goda att det här året du kommer. Och om du inte, ditt företag bara kan inte vara runt för att ringa 2013. Varför?

Enligt forskning av Dun & Bradstreet, är felfrekvensen för nya småföretag cirka 70 till 80 procent under det första året, och totala småföretag felfrekvens ökade med 40 procent i hela landet mellan 2007 och 2010.

Ändå kanske du inte är övertygad om att design spelar en stor roll i framgången. Kanske du tror att svaga hemsida din väns kusin artsy bror-in-law utformad för dig fem år sedan fortfarande skär det. Eller att den charmiga logo du piskade upp dig själv är bara bra, även om charmiga är det sista sättet du någonsin skulle beskriva ditt företag. Om så är fallet, här är tre saker som bara kan få dig att ändra dig.